Op je eerste werkdag maak je reeds kennis met de nodige digitale werkwijze en eventuele programma’s binnen Sint-Lodewijk die relevant zijn voor jouw functie. Je gids informeert je over je log-in op de server en de werkwijze van Office 365. Voor technische problemen of vragen kan je ook steeds terecht bij onze ICT-dienst.
Intranet: SLim
Sint-Lodewijk maakt gebruik van een intranet genaamd SLim. Dit wordt gebruikt als een communicatief en informatief medium waartoe enkel medewerkers toegang hebben. Het is in feite de toegangspoort tot alle verschillende programma’s, files en databases van Sint-Lodewijk. Je vindt hier alle nodige info, ondersteuning en praktische zaken: van nieuws, menu’s en telefoonlijsten tot info rond de verschillende diensten, aankopen, medewerkersbeleid, etc… Alle nuttige procedures, formulieren en sjablonen kan je terugvinden op SLim.
Op SLim wordt regelmatig nieuws gedeeld en kan je ook de komende evenementen terugvinden. Ook als je een maaltijd wil bestellen, dien je dit te doen via SLim.
Zeker in het begin van je loopbaan bij Sint-Lodewijk kan SLim voor jou veel betekenen en je de nodige info bieden die je nodig hebt. Via de zoekfunctie kan je specifiekere zaken opzoeken. Aarzel zeker niet om een collega aan te spreken bij eventuele vragen!
Sociale media
Sint-Lodewijk is actief op verschillende sociale media: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube.
Hier worden regelmatige nieuwtjes, leuke foto’s en vacatures geplaatst. Jij volgt ons toch ook al?
Bekijk onze sociale mediakanalen hier:
De sociale media worden beheerd door onze dienst communicatie, bij vragen of opmerkingen kan je steeds bij hen terecht. Heb je een leuke foto of leuk nieuws in verband met Sint-Lodewijk? Laat het zeker weten!
Onderstaande handige documenten kunnen je op weg helpen bij het gebruik van sociale media op Sint-Lodewijk.
Website
Onze website is het uithangbord van Sint-Lodewijk. Waarschijnlijk heb je deze al bezocht voordat je solliciteerde bij Sint-Lodewijk. Handige tip: via de website onderaan kan je ook naar SLim gaan.
Online registratiesystemen
eCQare
eCQare is een elektronisch cliëntendossier. Afhankelijk van jouw functie zal je eCQare kunnen gebruiken en raadplegen voor o.a.: handelingsplannen cliënten, informatie omtrent consultaties en medicatie, dossiers en dagboek, aanwezigheidsplanning en -registraties van leefgroepen…
Topdesk
Topdesk is een helpdesk voor als je problemen hebt met ICT – Team Techniek – Aankoopdienst.
eBloxHR
Dit is een tool voor het raadplegen en registreren van opleidingen en competenties.
Andere communicatiekanalen
Tijdens je eerste werkweek zal je op weggezet worden met de verschillende interne communicatiekanalen: SLim, Teams, Outlook… Deze laatste twee worden voornamelijk gebruikt voor de communicatie tussen medewerkers. Ook krijgen medewerkers maandelijks een nieuwsbrief. Tijdens de introductiedagen krijg je vast en zeker meer info over de verschillende communicatiekanalen en de nodige programma’s!